Årets gran

Glad Lucia allihopa! Jag har verkligen en speciell kärlek till denna dagen. Den började enligt tradtion med Luciamorgon på tv. Jag måste säga att det var det sämsta tåget på länge. Alldeles för många inslag med barnen och så mycket falsksång. Men, men vad är Lucia om inte en dag att klaga på helt irrelevanta saker? Efter morgonmyset tog jag en vända på stan för att fixa lite klappar. Jag är inte helt klar än men snart så. Efter det hände det bästa på hela dagen. Jag klädde granen! Det blev verkligen den finaste granen jag någonsin haft. Den är helt perfekt både i storlek och form. Nu sitter jag här och njuter av doften och ljusen med Koppången i bakgrunden. Det återstår bara att se om den får stå upp i år eller om det blir en favorit i repris med glassplitter och vatten över hela vardagsrumsgolvet. 
 
Imorgon blir ännu en julig dag med min favorittradition av alla. Det är 12 pubs of Christmas! Skriver ett inlägg om det med när jag hämtat mig från bakfyllan.
 
 
 
 
Allmänt | |
#1 - - Jul, Strålande Jul:

Åhh vilken fin gran! Så vacker och stämningsfull! Underbart! <3

Svar: Tack så mycket <3
mykindofchristmas.blogg.se

Upp