Julen är här... nästan

Wow vad detta känns konstigt. Det var hundra år sedan jag skrev och sist sa jag att jag säkert skulle titta in då och då under lågsäsongen. Well, det hände ju inte. Faktum är att jag för första gången någonsin inte har tänkt speciellt mycket på julen under årets gång. Jag var väldigt stressad under förra terminen i skolan och våren och sommaren har bara varit så underbar att jag för första gången bara njutit av nuet och inte längtat livet ur mig som mamma skulle säga. 
 
Det som hänt under året är väl att jag blivit moster ännu en gång i mars åt lille Charlie, jag avslutade mitt näst sista år av utbildningen och tog en road trip i Kalifornien med Maja. Resterande saker är väl för omärkvärdiga för att ens komma ihåg haha. Dock har jag verkligen haft det bästa året någonsin än så länge. 
 
Mitt i pluggandet till en omtenta kom jag dock på att jag inte kollat in någon annan julblogg på hela året så jag gick in på julbloggar.se och blev inspirerad av er alla julälskare att dra igång saker även här. Trots att startskottet för bloggandet går nu kommer det bli lite sporadiskt till att börja med eftersom jag varit för upptagen med att njuta av denna fantastiska sommaren för att planera något juligt. Vanligtvis har jag en lång lista av vad jag vill blogga om och testa till jul vid det här laget men så är det tyvärr inte i år. Jag kommer skriva när lusten kommer och det sker något juligt. 
 
Själv hoppas jag vi kan få en liten dos sommar till innan vi får njuta av hösten fullt ut. Dock ser jag fram emot att höra från er alla glada igen och hoppas ni vill läsa om mina julpåhitt även i år.
 
 
Allmänt | |
#1 - - Maries strålande jul:

Klart att jag vill lära om dina julpåhitt även i år :)

Svar: Yey! Ser fram emot att följa dig också :D
mykindofchristmas.blogg.se

#2 - - Emma - Magiska vinterland:

Såklart vi vill läsa om din jul även i år. :)

Svar: Tack detsamma :D
mykindofchristmas.blogg.se

#3 - - Jul hos Linda:

Kommer definitivt att hänga med i år också! Sommaren var fantastisk, så man kan behöva lite extra tid att ställa in sig på höst och jul den här säsongen :)

Svar: Precis! Det blir en väldigt stor omställning i år men det ska nog gå ändå ;)
mykindofchristmas.blogg.se

#4 - - nejjan:

NEEEEEEJ

Svar: It is time.
mykindofchristmas.blogg.se

#5 - - Jul, Strålande Jul:

Kul att du är igång, om än lite trevande så här i början! För mig var det precis tvärtom, den här sommaren var helvetisk för mig som avskyr hetta (och särskilt sol i kombination med hetta) så jag längtade ihjäl mig till höst, vinter, jul och kyla istället. Som tur är bor jag i norr så jag behövde inte vänta lika länge på hösten som södra Sverige. :)

Svar: Ja tyvärr är det många som lidit denna sommaren. Nu är dock hösten kommen även här i Malmö så det är väl bara att omfamna den och tagga jul istället för att blicka tillbaka :)
mykindofchristmas.blogg.se

Upp