Lush Halloween 2017

Då var det återigen den tiden på året när jag tar er igenom alla halloween och julprodukter som kommer finnas på Lush denna hösten/vintern. VI börjar med halloween och delar upp det i två så blir det lite mer överkomligt. Produkterna finns just nu på lushuk men bör komma ut i affärer i Sverige i början av oktober. Dessa inlägg brukar bli ganska långa och jag vet inte om det är någon som gillar att läsa dem men jag gillar att skriva dem som den inbitna lushie jag är. Kanske finns det en till liten lushiw/julälskare där ute som gillar dessa inlägg. If so, keep reading. 
 
Bubbelbitar
 
Bewitched är den sötaste och läskigaste katten du någonsin stött på. Svart glittrande badvatten och björnbärsdoftande bubblor kommer lyfta vilken grå oktoberkväll som helst.
Sparkly pumpkin har blivit ett måste för min höst. Ett bad i doften av lime och den glittrande orangea pumpan värmer både hjärta och själ.
 
Pink pumpkin är ny för i år och wow:ar alla med sina glittriga rosa exteriör. Doften av geranium och bergamot drar in alla som älskar blommiga dofter. Denna är en absolut must try för mig i år.
Badbomber
 
Monsters' Ball var ny förra året men blev snabbt en favorit för mig. Ett syrligt limedoftande bad med lila/rosa vatten är väl ändå allt en kan begära i halloweentider.
 
 
Ectoplasm är en ny bomb i Lush's nya jellyserie. Den kommer lämna en slime-ig yta på badet som sedan löses upp och ska vara mjukgörande på huden. Jag vet det låter äckligt. Det är därför jag inte provat en jellybomb än. Kanske känner du dig tillräckligt lockad av grapefrukt och mandarindoften att du ger dig på denna jellybomb.
Min favoritbomb sedan början av min lushtid är Lord of Misrule. Patchouli och svartpeppar låter kanske inte jättelockande men den kryddiga värmande doften går rätt in i hjärtat. Det vinröda badvattnet är perfekt för halloween!
Förra årets besvikelse var tyvärr Pumpkin badbomben. Den ska lukta vanilj och kanel vilket ju låter helt fantastiskt men nej. Den luktade typ sur citron. Jag ska ge den en ny chans i år och hoppas den lever upp till sin fantastiska beskrivning.
Duchkräm och tvål
 
Favoritduschkrämen Lord of Misrule är tack och lov tillbaka. Den doftar likadant som den fantastiska badbomben med samma namn och gör dig grön som hulken i duschen. Bli inte rädd dock, det sköljs enkelt av med vatten. 
Hedgewitch tvål är ny för i år men doften låter som mycket annat lush kör med nu för tiden. Mullbär och björnbär är doften för alla er bärälskare.
Magic Wand soap fick följa med från förra året. Doften från apelsin, nektarin och granatäpple trollade sig in i folks hjärtan och stannade där för ännu en halloween.
Massagekaka
 
Om ditt mål för hösten är att glittra igenom allt regn och rusk är Goth Fairy för dig. Återfuktad, väldoftande, skimrande hud, allt i en liten fe!
Läpprodukter
 
Black rose liptint ser svart ut men lämnar en röd, bärig, nyans på dina läppar. Finns både som ett stift och i en "naken" oförpackad version om du vill vara lite extra snäll mot miljön.
 
 
           
Om du vill ha extra lena läppar i höst behöver du inte leta längre än Black rose naked lip scrub. Denna oförpackade skönhet  håller dina läppar i tipp topp shape.
           
Paket
 
Om du känner någon som fyller år i oktober eller bara vill ge en närstående en liten halloweenpresent som uppvärmning för julklapparna så har lush vad du behöver. Little pumpkin paketet innehåller bubbelbiten pink pumpkin och badbomben pumpkin. Paketet Bewitched innehåller Lord of Misrule duschkräm, Bewitched bubbelbit och Dark Arts jellybomb (inte med i halloweenlinjen men ändå passande). Förutom dessa tre får du även den söta knot wrappen paketet är inslaget i!
 
 
 
Det var alla Halloweenprodukter för i år? Vad tycker ni om dem? Jag kommer defintivt köpa ett par stycken ;)
 
Lush | |
Upp