Julstress

Jag känner nästan lite julstress nu. Inte så att jag inte vill att julen ska börja. Jag vill inget hellre än att julbaka varje dag, julpynta och pyssla och slå in julklappar men det känns för det första lite störigt att bo hemma hos mina föräladrar just nu vilket innebär att jag inte kan göra min lägenhet redo för julen. Sedan är jag stressad att hantverkarna inte ska bli klara i tid så jag inte kan flytta in innan första advent (ni vet hur hantverkare är) och att jag inte ska kunna njuta fullt ut av julen eftersom jag har en rätt så jobbig kurs framför mig nu innan jul. Jag önskar nästan att en kunde få ledigt hela december bara för julens skull haha. 
 
Hur är det för resten av er julbloggare? Har ni någon form av stress inför julen än?
 
 
 
Allmänt | |
#1 - - Lisas Vinterland:

Jag skulle känna stress om jag inte planerade nu! Detta år hoppar jag ju på kryckor och är rädd att missa så mycket, men har då bestämt att börja redan nästa helg med allt så det hinns med :) Men visst är det svårt när det hopar sig en massa just kring juletid, bara försöka ta sig stunder att njuta också!

Svar: Ja.. en får försöka komma ihåg att det faktiskt inte är hela världen om en inte hinner med precis allt som var tänkt!
mykindofchristmas.blogg.se

#2 - - Svensk Jul:

Nä jag är lugn som en filbunke. Bara längtar efter att börja julbaka och julpynta nu :)

Svar: Härligt! :D
mykindofchristmas.blogg.se

Upp