Första jullistan för i år

Så var det dags att svara på årets första jullista och denna kommer från Matildas jul.
 
 
Vad är dom första fem orden du kommer att tänka på när du hör ordet "jul"?
Mys, ljus, glädje, gran och mat haha.

Tänker du göra något annorlunda i jul till skillnad från förra året?
Precis som Matilda ska jag i år få pynta min egen lägenhet för första gången och ser galet mycket fram emot det. Kan dock bli rätt dyrt eftersom jag måsta köpa det allra mesta nytt.
 
Fortsätt meningen "ingen jul utan..."
Familjen. Ska inte bli för djup här men det är ju sant. Om jag inte hade dem att fira med hade ju inte julen varit så kul.
 
Viktigaste grejen på julbordet?
Med tanke på min kostomställning förra året har jag inte längre någon klassiker på julbordet och vi ska prova något nytt i år än det vi hade förra året. Men jag säger väl potatis och sås eftersom det alltid finns där och är så sjukt gott!
 
Skulle du kunna tänka dig att fira jul utomlands?
Jag vill ju helst ha julafton här hemma men jag antar att om familjen var med hade jag kunnat det. Om det var något mysigt snöigt ställe ;)
 
Vad ger dig mer julstämning, svenska eller amerikanska jullåtar?
De amerikanska eftersom det är dem jag lyssnade på mest som liten men jag gillar många svenska också.
 
Vilken julfilm är bättre, "Love actually" eller "En underbar jävla jul"?
Love actually men endast eftersom jag inte sett En underbar jävla jul. Den är på min lista för i år dock.
 
Vilken julkalender väljer du - "En riktigt jul eller "Tjuvarnas jul"?
Har inte sett någon av dem men kan ändå svara med rätt stor säkerhet att ingen av dem kan mäta sig med Mysteriet på Greveholm.
 
Brukar du köpa en julkalendern av något slag till dig själv?
Jadå! En chokladkalender måste en ju ha.
 
När började du julblogga och varför (om du har en julblogg)?
Augusti 2014. Jag hade följt i princip alla bloggar på julbloggar.se året innan och tyckte att det verkade så sjukt härligt att få skriva vad jag vill om det jag gillar allra mest och jag har älskat varje år jag bloggat.
 
Din favoritbild från förra årets jul?
 
Hela familjen Hägg/McCleave (minus lillasystern)  i våra jultröjor.
 
När är det okej att börja julpynta tycker du?
När en vill. Själv skulle jag inte göra det innan november ish men det är för att jag vill bevara julkänslan och det blir ju inte speciellt om en julpyntar i juli direkt. Men you do you.
 
Och sista frågan - hur pepp är du i detta nu på december och julen?
Ehm.. jag skriver ju om julen i augusti så rätt peppad får en ju säga haha.
 
Jullistor | |
#1 - - Matilda:

Vad roligt att läsa dina svar! Är oerhört peppad på att få julpynta själv!!

Svar: Jag kan knappt vänta haha
mykindofchristmas.blogg.se

Upp