Snöglober

När vi var små hade vi systrar vars en snöglob som vi älskade. De var ganska plastiga och fula och inte direkt det magiskt, vackra julpynt jag suktar efter numera. Vi har inte kvar dem längre eftersom de tillslut började läcka och det var dags att göra sig av med dem men sedan förra året har jag varit besatt av att hitta den perfekta snögloben. Jag vet exakt hur jag vill att den ska se ut i mitt huvud. Tänk er den magiska snögloben barnet får i "Nu är det jul igen". Jag vet att det inte är möjligt haha men så nära det går att komma i alla fall. Jag lyckades aldrig förra året men hoppas på bättre tur denna julen.
 
 
Lite i detta stuket fast inte riktigt...
 
Annars kan man alltid göra dem själv. Det finns massa videos på youtube och bilder på pinterest på diy snöglober. Det är något jag gärna skulle pyssla med även om det inte går att göra den så perfekt som den är i mitt huvud.
 
 
Julpyssel | |
#1 - - Luna :

Snöglober är verkligen vackra. Köpte en hos Guldfynd för några år sen som har speldosa i sig. Den är verkligen en riktig filmfantasi ^^

Svar: Nej vad fint! Ska verkligen försöka hitta en fin i år.
mykindofchristmas.blogg.se

#2 - - A holly jolly christmas:

Jag är också på jakt efter den perfekta snögloben! Finns många utländska sidor som säljer, men dom är dyra... Den du la upp bild på var superfin!

Svar: Jag hoppas hitta en liknande. Men får väl va beredd att spendera lite då ;)
mykindofchristmas.blogg.se

#3 - - bina:

ååh, snöglober är såå fina!

Svar: Ja jag älskar dem :)
mykindofchristmas.blogg.se

Upp