Jul och nyår

Herregud vilken underbar jävla jul. Det blir en sen uppdatering av allt här eftersom jag faktiskt bara njutit av allting fullt ut. För det första fick vi en vit jul, jag menar det kan liksom inte börja bättre. Sedan var dagen bara så otroligt mysig. Vi firade hemma hos mamma och pappar på förmiddagen. Vi åt risgrynsgröt till frukost och kåldolmar till lunch med Farmor och Jón. Efter det gick vi hem till min äldsta syster för att fira resten av dagen. Till Kalle Anka blev det ostbricka och vin och sedan en underbar julmiddag bestående av en vegansk beef wellington, potatis, brysselkål, grönkålsknyten och sås. För att avrunda den perfekta dagen blev det sedan en brasa ute i trädgården. Jag menar hur mysigt får man lov att ha det?
 
Juldagen var också väldigt trevlig då vi bara låg hemma hos min syster och åt massa mat och kollade julfilmer hela dagen. Sedan flyttade jag in i deras hus för att passa deras katter när de var i Belfast över nyår. Att få spendera mellandagarna med en liten kattunge är ju inte fy skam. 
 
Nyår var lugnt men trevligt. Jag och min lillasyster firade med en brunch ihop för att sedan gå hem till mamma och pappa och äta, rosta kastanjer över eld, dricka vin och skåla in det nya året. 
 
Hoppas ni alla haft det lika bra som jag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp