God Jul(i)

Mer än halva året har gått. Hur det gick till vet jag inte men nu sitter vi här i slutet av juli och jag kom för första gången i år att tänka på min kära gamla blogg. Jag har faktiskt, nog för första gången i mitt liv, inte alls längtat till julen och bara njutit av att det äntligen blivit varmt. 
 
Idag kom jag dock över min pumkin spice kryddblandning jag gjorde i höstas. Eftersom jag samtidigt höll på att göra en islatte slogs jag av den briljanta idéen att slå ihop båda så nu sitter jag här på min balle och smuttar på en pumpkin spice islatte. Jag kom således att tänka på den stundande hösten och hur mysigt det kommer bli med jul och allt sådant igen. 
 
Så, än så länge längtar jag inte till hösten eller julen men jag välkomnar de båda med behag när de väl vill visa sina kyliga ansikten igen. 
 
 
Hoppas verkligen ni alla haft ett fantastiskt år och en fin sommar än så länge. Vi hörs mer och mer allteftersom myssäsongen närmar sig. 
Allmänt | |
#1 - - Sofies julblogg:

Igår, när regn och kyla kom efter några dagars högsommar, började jag längta till höst och vinter. Jag tar gärna några härliga sommarveckor till men sedan är jag redo. :)

Svar: Håller med! Längtar till pumpor och skiftande löv!
mykindofchristmas.blogg.se

Upp