Varför älskar jag julen?

Jag har många gånger fått höra att jag är konstig, galen, underlig ja allt du kan tänka dig bara för jag har en sådan enorm förkärlek till julen. Jag antar att jag är det. Att kunna längta och förbereda nästan ett helt år till årets sista månad är minst sagt... Speciellt. Försök dock föreställa er att det absolut bästa ni vet inte är något som en kan njuta av i vardagslivet. Det är inte att ta ett glas vin med sambon, att leka med barnen eller att ta en lång promenad i solen. Det är en högtid som bara infaller en dag om året. Om en bara kunde få njuta av det bästa en visste en dag om året hade det väl inte varit så konstigt att vilja förbereda, dra ut på njutningen och leva i stämningen så mycket en bara kunde?
 
Det är just vad julen är för mig. En stämning. En känsla. Det ger mig en obeskrivlig lycka som jag sedan jagar under resten av året. Detta gör jag genom att längta, planera, drömma och kanske smyglyssna på julmusik eller se julfilmer. 
 
Inget annat gör mig lika lycklig, varm och väl till mods som julen och december månad. Där har jag alla mina favoritsaker kombinerade med varandra och alla andra i min omgivning får ungefär samma sinnesstämning som jag har året runt. 
 
 
 
Allmänt | |
#1 - - Jul i Vasa:

Jag har nog fått kommentarer om min tidiga julstämning också. Kan folk inte bara låta en få vara lycklig även om det innebär julbloggande i augusti? :)

Svar: Håller helt med!
mykindofchristmas.blogg.se

Upp