Glad tredje advent och Lucia

Då var vi snart framme. Julen är snart här igen och denna helgen har verkligen varit jul. Jag har hunnit klä både min egen och pojkvännens gran och då har jag redan klätt två systrars gran tidigare och har mammas och pappas gran kvar att klä i veckan. Det måste ju ändå vara någon typ av granrekord?
 
Idag är det ju dessutom Lucia och dagen började traditionsenligt med Luciamorgon och te i granens ljus. 
 
 
Pojkvännen gran och Ensam hemma 2 förgyllde gårdagen. Han hade inte jättemycket pynt och det han hade var mycket mörkrött och mörkgrönt så det blev inte jättebra på bild men i verkligenheten var den fin.
 
 
Min gran som tog cirka två timmar, fyra kompisar, två föräldrar, en brödkniv, en fotfil och en såg för att få rätt i julgransfoten. 
 
 
Apelsinskivorna torkade jag också i helgen. Tycker de gör sig bra i granen.
 
Allmänt | |
Upp