Jullista

Jag hittade denna lista på Johannas julblogg och tänkte att det vore kul att svara på årets första jullista!
 
Längtar du efter snön?
Inte än nej. Det brukar inte komma förrän december/advent.
 
Vem vill du se som julvärd i år?
Jag har aldrig någon speciell i åtanke när det kommer till julvärdar. För mig är det en så liten del av julafton så det kan i princip vara vem som helst. Det enda jag ser av dem är minuten innan Kalle Anka när ljuset tänds. 

Planerar du att gå på julkonsert i år?
JA! Och inte vilken som helst. Det är julkonserternas julkonsert. Ni anar inte ens! Jag ska se Mariah "Freaking" Carey, the queen of christmas live i köpenhamn! Tänk er att jag kommer stå där och dansa och sjunga med till "All I Want For Christmas Is You" när hon står framför mig och sjunger den live. 

Firar du helst jul hemma eller borta eller spelar det ingen roll? 
Hemma. Fast egentligen spelar det väl ingen roll så länge hela familjen är med. 

Finns det något negativt du kan komma på med julen, i så fall vad?
Att andra människor ser den som något jobbigt och stressande. 

Har du någon gång känt att det blivit "för mycket" av julen?
Nope!

Håller du hårt på traditionerna eller börjar du "jula" när du känner för det?
Det finns vissa traditioner man inte får mess med. Men sedan gör jag också saker lite när jag får lust till det. Typ bakar lussebullar mitt i sommaren och lyssnar på julmusik i augusti.

Fira jul i stan eller på landet, vilket föredrar du?
Jag har aldrig firat på landet så jag vet inte men blir väl samma svar här som högre upp att det inte spelar någon roll så länge familjen är med. 

"Less is more" eller "More is more" när det gäller julpyntandet?
Hmm jag vet inte. Själv tycker jag att jag pyntar rätt så måttligt men andra hade nog inte hållt med!
 
 
 
Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Haha du är hundra procent more is more! Mvh Bya

Svar: Hahaha okejrå
mykindofchristmas.blogg.se

#2 - - Jul hos Linda:

Vilken uuunderbar gran! Och vilken julkonsert du ska gå på :D

Svar: Tack :D Och ja, jag är så sjukt taggad!
mykindofchristmas.blogg.se

Upp