Julafton 2017

Så var det ännu en gång juldagen. Ännu en julafton har kommit och gått och den var i vanlig ordning magisk. Enjoy den här lilla bildbomben från min jul. 
 
 
Dagen började med strumpöppning där Maxi fick denna underbara och inte alls irriterande katten som jamade i flera timmar. 
 
Charlie fick skäggpynt i strumpan
 
 
Maxi fick även en trehjuling att roa sig med under dagen.
 
 
och vi andra fick fina julstrumpor
 
 
Jag fick öppna ett paket på förmiddagen som till mmin stora lycka innehöll den fantastiskt fina såsnipan från fyrklöverns disneyservis
 
 
Till lunchen kom Morfar och det serverades kålpudding
 
 
Maxi förberedde tis a la malta som blev en enda soppa haha. Får göra en egen batch för jag måste få lite ris a la malta innan säsongen är över. 
 
 
Det blev ju så klart en vörtbrödsmacka med Seitan eller två under dagen
 
 
Farmor och Jon anlände efter Kalle Anka och det blev dags för julmiddag
 
 
 
 
En fantastisk vegansk wellington och Seitanskinka med brysselkål, rostat potatis och massa sås
 
 
Efter middagen öppnade vi julklappar men jag ville vara in the moment så jag har tyvärr inga fina bilder från det. 
 
Det var så kul att få fira jul med familjen igen och nu tänker jag njuta av rester i de kommande dagarna.
Allmänt | |
Upp