Höst i hemmet

Då sitter jag nu här i mitten av september och insåg att jag inte officiellt har kickat igång julbloggssäsongen ännu. Det är ju helt oacceptabelt! Det måste vara det senaste jag någonsin börjat. Även om jag fortfarande inte har jättemycket juligt att dela med mig av känner jag att det är dags att börja så smått och skriva av mig när det händer allmänt höst/julmysiga saker. 
 
Något jag satt och tänkte på var att jag har tendens att vilja satsa mer på hemmet när det blir kallare ute. Inte så konstigt egentligen eftersom jag spenderar mer tid hemma under vinterhalvåret. Innan det är socialt acceptabelt att julpynta gillar jag inte bara att inreda med pumpor och kottar men även att i allmänhet få min lilla lägenhet att se mer ombonad ut. Därför är jag nu på jakt efter de mysigaste filtarna, mattorna och allmäna inredningsdetaljerna som finns. Specifikt om någon har tips på var jag kan hitta mysiga och unika kuddar i samma stil som på bilden. 
 
Kan tipsa om instagramkontot thejungalow för mysiga inredningsbilder
 
Jag har även börjat intressera mig för makramé och har redan införskaffat ett par amplar som jag nu bara måste hänga upp och köpa växter till. Målet är att ha en djungel här hemma men denna sommaren har mina små gröna bebisar inte riktigt samarbetat med mig så jag står nu inför en massdöd... Jag har hur som helst tänkt börja göra egna amplar till mina växter. Ju mer mysiga inomhussysslor man kan pilla med under höst och vinter ju bättre liksom. 
 
 
Utöver det står ju massvis med doftljus och ljusslingor på inköpslistan. Men om ni har tips på instagramkonton eller hemsidor där jag kan hitta de mysigaste och mest unika inredningsdetaljerna får ni gärna dela med er och berätta gärna hur ni välkomnar den kyliga tiden i ert hem.
Allmänt | |
#1 - - Jul, Strålande Jul:

Är fattig på tips tyvärr. Men visst är det mysigt den här tiden på året och förstår precis vad du menar med att man riktigt vill sitta inne och mysa med något pyssligt och få det extra ombonat i hemmet.

Svar: verkligen! börjar dock fundera på vad jag ska göra av allt som gör det sådär ombonat när julsakerna ska upp. Börjar få lite ont om plats haha
mykindofchristmas.blogg.se

Upp