Äntligen jullista

Då blev det dags för mig att svara på säsongens första jullista. Den kommer ifrån Sofie.
 
När börjar du tänka på julen?
Det är lite olika varje år. Jag brukar ha en period efter jul från januari-februari då jag bara längtar tillbaka till jul. Sedan brukar det släppa och jag kan se fram emot våren tills jullängtan kommer tillbaka i Juli- Augusti någon gång. I år har jullängtan aldrig riktigt släppt dock. Jag har längtat lite smått hela året.
 
Favoritdag i december?
Första advent (om det är i december), första december, Lucia, 23 december och julafton såklart!
 
Vad vill du ändra på denna julen, jämfört med förra?
Jag vill att vi blir bättre på strumppresenter. Vi har ju julstrumpor på julaftons morgon men vi är inte så bra att hitta bra strumppresenter. Det brukar bara sluta med att det ligger ett eller två stora paket under strumpan som inte fick plats i. Även vädret vill jag ändra på från grönt till vitt.
 
Vad vill du absolut inte ändra på denna julen, jämfört med förra?
Jag vill att vi firar hela familjen med farmor och Jon precis som alla andra år.
 
Vilken godsak vill du allra helst baka/köpa?
Jag vill helst av allt baka lussebullar eftersom köpe aldrig är lika goda. Pepparkakor köper jag däremot hellre eftersom det är tvärtom. Köpe är godare än hemgjorda.
 
Har du någon jullåt som som alltid är bland de första du spelar på säsongen?
Inte direkt. Jag brukar börja så tidigt med just julmusiken att jag inte minns vilken som fick börja. Däremot när jag hör "It's Beginning to look a lot like Christmas" av Michael Bublé känner jag för första gången att julen är igång på riktigt. 
 
 
 
 
 
Jullistor | |
#1 - - Nattak:

Åh, ville fortsätta läsa. Gör en längre lista!

Svar: Hahaha
mykindofchristmas.blogg.se

#2 - - Jul, Strålande Jul:

Håller med dig om favoritdagarna, de är mina också! Och visst ska det vara hembakta lussebullar helst. Däremot föredrar jag hembakta pepparkakor, men det hänger nog också mycket på degen. Den jag är uppväxt med är supergod.

Svar: Så kan det säkert vara! Jag har faktiskt aldrig gjort en egen pepparkaksdeg. Får nog testa det :)
mykindofchristmas.blogg.se

Upp