Uppgradering av julpyntet

Jag sade ju när jag julpyntat att jag ville tillägga lite saker och en av de sakerna var girlanger. Jag ville göra det lite mysigare på byrån i hallen plus på min TV-bänk och jag tycker jag lyckades.
 
 
 
Jag köpte en vanlig ful basgirlang på Åhléns som jag sedan delade med en kökskniv för att få till både hall och vardagsrum. Sedan köpte jag även lite olika stickor med blad och kvistar täckta i snö som jag stack in i girlangen. 
 
 
 
 
På Åhléns hittade jag även min new favorite thing som var ljusslingorna. Det är pyttesmå batteridrivna ljus på ståltråd typ som är så smidiga. Man kan forma dem på vilket sätt man vill, tråden syns knappt till skillnad från en tjock sladd, ljusen är små och ser ut som små gnistrande stjärnor och faktumet att de är batteridrivna är fantastiskt eftersom alla andra uttag i princip är redan upptagna så här i juletid. 
 
 
De små glittriga kottarna är även dem från Åhléns och apelsinskivorna gjorde jag själv häromdagen. Hoppas ni tyckte det blev fint och kanske känner er inspirerade att sätta ihop era egna girlanger. 
Allmänt | |
Upp