Nyår 2017

Första dagen på det nya året är här. Det blir förhoppningsvis ett underbart och händelserikt år med massor av härliga upplevelser och en helt ny jul att se fram emot hehe. Låt oss dock inte längta hela året ur oss (försöker övertyga mig själv) och se fram emot allt annat roligt som detta året kan ha att erbjuda. Låt mig inviga 2017 genom att berätta om min nyårsafton i årets första inlägg. 
 
Den var ganska ohändelserik eftersom jag inte gillar att gå ut och festa som sagt. Jag åt middag hemma med mina föräldrar och systrar sedan gick systrarna ut och jag gick hem och såg film och vräkte chips med dipp och godis. Ett perfekt nyår in my book alltså.
 
Jag ordnade nyårsdukningen och blev ändå nöjd med vad jag lyckades fixa fram med vad som fanns i huset. 
 
 
 
 
Jag fixade mig lite trots att jag nog hade velat stanna i pyjamas hela kvällen haha.
 
 
 
Middagen började med crustarder med havre fraiche och tångkaviar, något som jag åt alldeles för mycket av.
 
 
Efter det blev det surdegs-vitlöksbröd med min hemmagjorda brieost som blev väldigt god och mottogs väl av resten av familjen.
 
 
Till huvudrätt blev det smördegsknyten fyllda med spenat, pumpa och veganost. Till det blev det sötpotatis med rosmarin, tomatsallad och tsatziki med hasselnötter.
 
 
Under middagen hade jag även en liten julmustprovning. En var den klassiska apotekarnes fast lite fancy med glasflaska. 
 
 
Den andra var nygårdas ekologiska som inte var min smak. Den var alldeles för söt och hade inte alls mustsmaken som ska finnas i julmust. Smakade nästan lite Dr Pepper enligt mig.
 
 
Efterrätten fotade jag inte eftersom jag åt överbliven saffransglass direkt ur paketet medan resten åt pannacotta. 
 
Chips och dipp delen av kvällen fotade jag inte heller men den var awesome haha. Hoppas ni alla får ett underbart 2017!
Allmänt | |
Upp