Mince pies

Igår gjorde jag det äntligen! Jag bakade mince pies! Jag har velat göra det i flera år men det har aldrig blivit av. Det var jättelätt och mysigt att göra. Jag gjorde bara en basic pajdeg med mjöl, margarin och vatten och kylde den en halvtimme. Sedan kavlade jag ut den och skar ut lite runda bitar med ett glas och la i en oljad muffinsform. Efter det lade jag en matsked mince (som jag hittade i The English Shop i Malmö) och lade en pajdegssnöflinga på toppen och in i ugnen med dem. För att göra dem lite fina silade jag lite florsocker över dem när de var klara. 
 
Jag tyckte inte om det haha. Men det visste jag redan innan jag smakade. Jag har alltid hatat varm frukt så äppelpaj och andra fruktpajer är inte för mig. Däremot gillade jag att göra dem och flera i min familj gillar det så jag gör det nog en gång till innan jul. 
 
 
 
Allmänt | |
Upp