Att sprida julglädje

"The best way to spread christmas cheer, is singing loud for all to hear!"
 
Hur kan vi jultokar hjälpa till att sprida julglädje bland resten av befolkningen som inte är riktigt lika entusiastiska? Jag har funderat en del på detta. Julen blir ju roligare om alla är engagerade i alla aktiviteter och har lika mycket julkänslor som en själv. Därför har jag satt ihop tre enkla knep för hur du i år kan sprida julglädje till alla runt omkring!
 
1. Baka julkakor och ta med till jobb/skola/middagar. Alla älskar ju julgodis och en gammal vanlig tisdag på jobbet blir ju bra mycket roligare med något gott och juligt att snaska på. Jag vet själv hur glad jag blev när jag jobbade och en kollega eller till och med en kund ibland tog med sig något gott. Detta blev så klart mycket vanligare runt jul vilket gjorde långa arbetsdagar mycket behagligare.
 
2. Ta med en vän på en julig fika. Det kan vara stressigt i december och att få tid att träffa folk är ibland inte så lätt. Att möta upp en vän snabbt efter jobb och bjuda hen på en kopp varm choklad är lätt och behöver inte ta en lång stund för de allra mest upptagna. 
 
3. Anordna julfilmskväll. Bjud in lite folk och bjud på juliga snacks. Sätt på en mysig julfilm och tänd juligt doftande ljus. Om det snöar ute är det ett stort plus.
 
 
Allmänt | |
Upp