Lussebullar

Idag kunde jag inte hålla mig längre. Suget efter julens guld blev för stort och jag gav efter. De flesta hade säkert sagt att detta är alldeles för tidigt men jag brukar faktiskt baka lussebullar en gång mitt i sommaren varje år så detta året är jag faktiskt sent ute haha.
 
Låt mig bara säga hur goda de blev. Min kära Mammut hade med sig riktig saffran hem från Dubai när hon var där. Jag vet själv inte vad skillnaden mellan denna och den vi vanliga köper här är men den finns banne mig. När jag gjorde degen var den inte ens gul, den var freakin' orange. De färdiga bullarna är de gulaste, finaste du någonsin har sett. Bilden gör inte rättvisa. Och smaken! SMAKEN!!! Shit vad det kommer suga att återgå till "vanligt" saffran när detta är slut.
 
 
Jag använde mig av receptet jag lade ut på bloggen förra året :)
 
 
 
Allmänt | |
#1 - - Nattak:

Julens guld ❤️ Får jag smaka imorgon?

Svar: Så klart!
mykindofchristmas.blogg.se

#2 - - Matilda:

Jag har också haft turen att få hela saffranspistiller från Dubai och Barcelona och jeezus vilken skillnad det är!!?

Svar: Helt sjukt!
mykindofchristmas.blogg.se

Upp