Årets julmiddag

Jag sitter ständigt och kollar pinterest och googlar runt efter olika veganska idéer till årets julmiddag. Förra året hade jag ett helgrillat blomkålshuvud vilket var jättegott när vi provlagade det till thanksgiving men inte lika framgångsrikt på julafton så i år känner jag för att testa något annat. Jag har redan bestämt ett par smårätter jag ska göra och potatis blir det så klart som vanligt men det stora dilemmat är, vad ska ersätta kalkonen? Det mesta bygger på tofu men eftersom jag inte är ett speciellt stort fan av det vill jag gärna hitta något annat. Nu när jag googlade fann jag dessa seitan spjällen på pintomagasin.se som verkar intressanta. Jag har faktiskt inte smakat seitan ännu men nu är det nog dags. Ska försöka få min kära pappa att laga det till mig en gång då jag själv är mer för bakning än matlagning haha. 
 
 
Har någon av er en annan idé så är jag väldigt öppen för förslag :)
 
 
Allmänt | |
Upp