Thanksgiving

Igår firade jag och min familj thanksgiving. Vi brukar inte fira det när det firas i USA utan vi hittar bara ett datum som passar alla. Jag såg även detta som en chans att "öva" på julmiddagen haha. Jag ville bara se att det vi åt var gott så en inte blir besviken på julafton om den utvalda måltiden inte blir så god som en trott. Det är ju lite problem med det nu eftersom jag inte äter kalkon på julen längre. 
 
Pappa gjorde i alla fall en fantastiskt vegansk Wellington med linser, svamp och massa annat i och potatismos till det. Min syster gjorde en vegansk "kött"färspaj som hon hade tänkt vi kunde ha till lunch på julafton. Jag gjorde en pumpapaj till efterrätt som faktiskt blev jättegod fast jag efter förra året konstaterade att jag inte var galen i pumpapaj. Nu är jag. 
 
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp