Tomtegröt och julte

Dagens frukost var helt klart den juligaste för i år. Pappa lagade vegansk risgrynsgröt igår. Den kanske inte ser lika fin ut som vanlig tomtegröt men den var gudomligt god. Till det drack jag så klart en kopp julte. 
Jag vet inte riktigt vad som står på schemat för dagen. Jag tänkte eventuellt åka till mobilia och köpa några sjukt fina julsaker jag såg där häromdagen. Sedan kanske vi försöker ta oss till min mormors grav och tända ett ljus. Det blev inte av igår eftersom det monsunregnade hela dagen. 
 
 
Allmänt | |
#1 - - Anna:

Vad smarrigt det lät, o jag tycker då att den ser precis lika god ut som vanlig! Vad innebär vegansk gröt? Kokad med typ Sojamjölk?

Svar: Ja precis! En kan ju använda precis vilken mjölk en vill. Havre, soja, kokos, cashew. Finns hur mycket som helst. Vi använde rismjölk och istället för smör använde vi bara mjölkfritt margarin :)
mykindofchristmas.blogg.se

Upp