Lucia 2016

Idag vaknade jag tidigt för att se årets luciamorgon och gjorde mig en kopp lussete. Det var mysigt att tända alla ljusstakar och levande ljus men jag var väldigt underväldigad av årets tåg. Först och främst tyckte jag tåget var alldeles för ungt och de verkade inte mogna nog att gå i svts luciatåg. Det var en hel del hårfixande och skruvande och de sjöng inte speciellt bra för att vara helt ärlig. Sen tycker jag det är så extremt tråkigt när de inte sjunger några julklassiker. Jag menar i år var det ju knappt julsånger de sjöng. Hela poängen med Lucia för min del är stämningen och den får jag inte av låtar jag aldrig hört förr. Sedan tyckte jag det var för många solon och hon kvinnan som presenterade allt kunde inte sluta skaka på sitt huvud när hon sjöng. Det var allt jag kunde fokusera på! Jag gillade inte heller alla scener utanför själva tåget. För mycket bortklipp... Oj det blev kanske lite harsh här men det kan bero på att jag är bitter över att slösa bort så mycket tid av julande med att plugga haha. Två dagar till nu...
 
 
 
Ville visa min badbomb från igårkväll också eftersom den var så cool. Den heter Northern Lights.
 
Allmänt | |
#1 - - Annas Strålande Jul:

Kan bara hålla med! Det fanns fina inslag, men det var så mycket onödigt som tog bort stämningen i min mening. Alldeles för mycket som inte var Luciatåg. Andra störningsmoment också, som du sa med Cecilia Vennersten.

Svar: Vad bra då är det inte bara jag som är en surtant haha
mykindofchristmas.blogg.se

#2 - - Anonym:

Agreed👆🏻

Upp