Det där med julkänslor...

När det börjar närma sig jul får jag får ofta höra något i stil med "jag har noll julkänslor" eller så nämner folk att det inte alls känns som jul. Att de skriver det till mig beror väl på att jag alltid tjatar om julen och är taggad så långt i förväg men jag har funderat en del på det där med julkänslor. Tror folk att jag hela tiden går runt med det där julpirret i magen som en fick som liten? Så klart gör jag inte det! Den känslan försvinner i takt med att en blir äldre. Det fina med julen för mig numera är att jag blir så lycklig av allt fix. Att julbaka och pyssla är bland det bästa jag vet och att titta på en klädd gran är bland det vackraste jag vet men jag går inte heller runt med en ständig förväntan till julafton och ett pirr i magen.
 
Däremot är det ofta så att de som säger att de inte har julkänslor är de som inte gör något för att få det. Det är väl klart att du inte har julkänslor om du bor i ett opyntat hem och inte lyssnar på julmusik, ser julfilmer eller bakar. Ansvaret ligger på var och en att få dessa omtalade julkänslorna. Om folk väntar sig samma känsla som när de var små och föräldrarna fixade precis allt och det enda som krävdes av en själv var att äta pepparkaksdeg och vänta till julafton kommer ni aldrig få julkänslor igen. Så ta tag i det till nästa år så ska ni se att julen nog blir helt magisk igen!
 
 
Allmänt | |
#1 - - Nattak:

Längtar redan till nästa jul!

Svar: Jag med jättemycket haha!
mykindofchristmas.blogg.se

Upp