Börja tidigare

Det finns så mycket man "ska" göra under julen, det ska pyntas, bakas, köpas, slås in och förberedas och som inbiten julälskare välkomnar jag detta och lite till. Mitt problem är att jag planerar för mycket och sedan inte hinner med allt och blir besviken som följd. Därför har jag i år bestämt mig för att börja tidigare. Vem säger att november inte är en julmånad? Inte jag i alla fall och i och med att jag nu bor ensam är det ingen som säger när jag får börja julpynta, baka och lyssna på julmusik. Så härmed förklarar jag november som offciell julmånad. Det ska bakas och pysslas så jag hinner krama ur så mycket jul det bara går ur trasan för rätt vad det är så är det januari och där sitter jag och känner att allt gick för snabbt i år igen. 
 
Så vem är med mig på att börja julen tidigare i år?
 
 
Allmänt | |
#1 - - Maries strålande jul:

Jag och min man bestämde samma sak i början av året när vi packade ner våra julsaker, att vi måste börja julen tidigare så vi hinner :)

Svar: Härligt att han är likadan annars hade det kunna bli jobbigt haha
mykindofchristmas.blogg.se

#2 - - Matilda:

Absolut!! November har alltid varit en julmånad för mig också och i år ska jag börja julpynta i november redan. Kalla mig galen, men tiden går alldeles för fort och vill njuta av varenda sekund.

Svar: Haha gött då är vi två :D
mykindofchristmas.blogg.se

#3 - - santas second home :

Jag är på!! Mer Jul åt folket säger jag!

Svar: Haha sant :D
mykindofchristmas.blogg.se

#4 - - Svensk Jul:

Jag brukar börja att julbaka och göra julgodis i november. För sen i december är det så mycket annat som skall göras. :)

Svar: Precis en hinner omöjligt allt om en begränsar sig till bara december månad!
mykindofchristmas.blogg.se

#5 - - misshappineess.blogg.se:

Jag börjar alltid julen i november, i mitten. Jag resonerar som så att julenkänslan försvinner redan på annandagen för mig och då vill jag kunna njuta länge :) Jag är en av dem som faktiskt kastar ut julen snabbt efter julafton, någon dag innan nyår ryker alla julpynt och kvar är granen och julstjärnor/adventstakar. Jag ser ingen vits med att ha kvar allt julpynt då. Tycker absolut inte att man förstör julstämningen med att börja i november, halloween har redan varit då :D

Svar: jag är likadan! Kastar gärna ut julen innan nyår eftersom jag mest tycker det är deprimerande när julafton väl har varit. Bra att någon annan är likadan så jag inte behöver känna mig för konstig när jag pyntar i november haha!
mykindofchristmas.blogg.se

#6 - - Nattak:

I'm all for it!

Svar: Haha misstänkte dey
mykindofchristmas.blogg.se

#7 - - Jul i Vasa:

Jag börjar alltid med pynt i november:D Men julgranen får vänta till början av december. Vill hinna med så mycket jul som möjligt :)

Svar: Jo jag brukar ta granen lite närmare julafton. Vill ju inte att den vissnar innan julen är över!
mykindofchristmas.blogg.se

#8 - - Cissi:

Lätt! Har senaste åren haft oktober som en planeringsmånad, november pyssel, shopping och förberedelser och i december är det bara mys och bakning som gäller ;)

Svar: ooh det lät som ett bra upplägg! Ska nog göra så själv :)
mykindofchristmas.blogg.se

#9 - - Ekachai Rakruang:

Jag är definitivt med på det ! Tar slut för snabbt om man börjar i december.

Svar: Nice! Då kör vi på det :)
mykindofchristmas.blogg.se

#10 - - Anonym:

Jag är definitivt med på det ! Tar slut för snabbt om man börjar i december.

#11 - - Victoriajul.blogg.se:

Jag börjar alltid att baka och pyssla innan december för när december väl kommer vill jag ha tid att hinna mysa och ta in allt. Dock börjar jag inte pynta förrän 1:a advent

Svar: Så brukar jag också göra :)
mykindofchristmas.blogg.se

#12 - - Annie:

Vad härligt att vi är så många som vill njuta av julen LÄÄNGE! Själv började jag tänka på julklappar i början på året - eftersom jag gör det mesta själv - och jag ska försöka vara ännu tidigare med allt det andra också, för december springer ju iväg...!

Svar: Jag tycker det är smart att börja med julklapparna tidigt. Själv börjar jag få smått panik över att jag inte vet vad folk ska få. Andra tycker jag är galen som tänker på det i augusti men själv tycker jag att jag är sent ute haha
mykindofchristmas.blogg.se

#13 - - Camilla:

Hear hear! Jag är såklart jättepå! Vill ha massor med jul, så snart som möjligt!

Svar: Haha visst? :D
mykindofchristmas.blogg.se

Upp