Recept: Rostade pumpafrön

Efter jag skurit ut min fina Halloweenpumpa häromdagen var det ju inte mer än rätt att utnyttja innehållet i pumpan (slöseri är inte ok). Så jag tog fröna och rostade och pumpaköttet och gjorde en paj. Pajreceptet kommer upp om några dagar. Först ska vi fokusera på fröna. Detta är det enklaste receptet i världen (borsett från processen att gröpa ut pumpan och separera fröna från köttet)!
 
Du behöver:
 
En pumpa
rapsolja
salt
cayennepeppar
paprika (granulerad)
 
Gör så här:
 
Gröp ur pumpan och separera fröna från pumpaköttet. Skölj sedan av fröna i en sil och låt rinna av så gott det går. (För eventuellet över dem på en kökshandduk för att torka lite innan de ska rostas). Sätt ugnen på 175 grader och lägg sedan fröna på en plåt täckt med bakplåtspapper. Droppa över så mycket olja du vill och strö sedan på saltet och kryddorna. Kasta fröna med händerna tills oljan och kryddorna är jämt fördelade och sätt in i ugnen 20-30 min beroende på hur rostade du vill ha dem. Ta ut och njut!
 
 
 
recept | |
#1 - - Mer jul - Lillie:

Mums! Sånna här blir det ikväll om jag hinner innan kvällen festligheter :)

Svar: Oh vad kul! Lycka till! :)
mykindofchristmas.blogg.se

Upp