Julfilmer jag vill hinna se

När jullängtan slår till mitt sommaren brukar jag börja skriva listor på allt jag vill hinna med under julen. Saker jag vill köpa, pyssel jag vill göra, recept jag vill prova och filmer jag vill se. I år har speciellt listan på julfilmer jag måste se innan jul hunnit bli lång. Jag vill börja nu men vill samtidigt vänta till julen är igång på riktigt och pyntet är framme för att stämningen ska bli maximal. Hoppas bara jag hinner med alla sen. Här är i alla fall min lista på filmer jag vill se i år. De flesta är klassiker som hänger med från år till år men en del är nya (för mig) som jag hört bra saker om. 
 
1. The Muppets Christmas Carol. Denna har jag aldrig sett innan men det ska tydligen va en mysig tappning på klassikern "A Christmas Carol".
 
2. The Greatest Store In The World. Även denna är ny för  mig och en jag hoppas hinna se.
 
3. White Christmas. Ska ju va något av en klassiker men jag har inte sett den. Vet inte hur jag känner för så gamla filmer (1954) men är kanske värd att ge en chans.
 
4. It's a Wonderful Life. Detta är tydligen den mest klassiska julfilm som finns men ändå har inte jag, världens största julnörd sett den. Detta kanske är året!
 
5. Miracle On 34th Street. Denna finns det två versioner av. Jag såg den nyare från 90-talet tror jag förra året och även om den var så cheesy den kan bli var den lite mysig ur ett julperspektiv och jag tycker den är värd att se en gång om året.
 
6. Love actually. Detta är nog en som är bra att kicka igång julfilmssäsongen med för min del. Jag ser den varje år men den är inte så extremt julig att jag känner att jag måste spara på den. Ska nog se den snart faktiskt.
 
7. The Holiday. Jag har sett denna innan men minns inte vad jag tyckte om den eller ens om den var julig haha, Därför tycker jag det är dags att se den igen. 
 
8. Christmas With The Kranks. Förra året såg jag inte denna förrän efter jul och blev ledsen att julen var över för att denna filmen är så julig och härlig. Definitivt en att se igen.
 
9. Mysteriet på Greveholm. Okej så den är väl inte en julfilm egentligen men absolut något som ska ses varje år! Gud vad jag längtar efter att se Leif och Astrid (och hela gänget) igen.
 
10. Ensam Hemma. Denna spar jag till en bit in i december men det har blivit tradition för mig att se denna medan jag slår in allas julklappar och dricker julte och äter lussebullar. Extremt mysigt och något jag ser fram emot varje år.
 
11. The Elf. Vet inte riktigt vad jag tycker om denna. Jag vet att alla älskar den men för mig är det en så pinsam katastroffilm att jag knappt klarar av att se den. Men ger den kanske ett nytt försök i år.
 
12. Grinchen. Denna är det ju ingen risk att jag inte ser i år haha. Detta är min 22 december film.
 
13. The Snowman. Klassiker från barndomen. Inte för att den är så intressant men det blir väl till att ha på i bakgrunden medan jag fixar med något juligt haha.
 
14. Tomten är far till alla barnen. Denna brukar jag alltid se mitt i sommaren men det blev inte av i år så den kommer snart ses.
 
15. Polarexpressen. Denna såg jag för för första gången förra året men den klättrade snabbt till toppen av alla julfilmer för mig. Hur kunde den inte? Man måste ha sett den för att förstå magin med polarexpressen.
 
16. Nu är det jul igen. Vad kan en ens säga om denna film.Jag älskar, älskar, älskar den. Ser den varje år kvällen innan julafton och det är den ultimata julfilmen. 
 
 
 
 
Julfilmer | |
#1 - - Anonym:

Härlig lista, den ska jag spara!
Mupparna har jag sett många gånger och tycker den är en av de bästa versionerna av a christmas Carol.

#2 - - Sofia:

Äsch, råkade skicka innan jag var klar. :)
White Christmas såg jag för flera år sen och den är härlig på det sättet att många av mina favoritjullåtar är med men i övrigt tycker jag inte den är så himla julig.
Känner lite samma sak med a wonderful life, bra film men inte superjulig.

#3 - - Sofia:

Däremot är the holiday en av mina absoluta favoriter när det kommer till julfilmer, den och family man (en andra chans) är de två filmer som jag alltid ser varje år.

#4 - - Sofia:

Haha, kommentarsspam deluxe från mig nu. Vill tipsa om filmen 12 dates of Christmas som finns på netflix om man gillar riktigt julig men lite cheesy romantisk komedi (för vem gör inte det ;)??)

Svar: Hahaha tack för tipsen! Då har jag en bättre idé av vad jag borde satsa på :D
mykindofchristmas.blogg.se

#5 - - bina:

Åh, the holiday <3 En av mina favoritfilmer både som julfilm och annars också :)

Svar: Okej då måste jag ju se den :)
mykindofchristmas.blogg.se

Upp