DIY: julig body scrub nr:2

Eftersom vi nu närmar oss julenn med stormsteg ville jag denna gången när min hemmagjorda kroppskrubb tog slut göra något extra juligt. Så jag blandade ihop lite saker som jag tyckte luktade som en julkaka en precis tagit från ugnen. Du har förmodligen allt hemma och det blir en alldeles underbar skrubb.
 
Du behöver:
 
Farinsocker
Kokosolja (Eller annan valfri)
Kanel
 
Det finns inget direkt recept här utan det är bara att göra så mycket du tror du behöver. Blanda ihop alla ingredienser i en skål (behövs ej så mycket kanel det är bara för doftens skull). Ta mer olja om du vill ha en mer återfuktande skrubb och mindre olja om du vill ha en hårdare skrubb.
 
 
Denna är kanske inte lika fin som förra skrubben jag gjorde men enligt mig luktar den bättre. Så varm och gosig doft.
DIYs | |
Upp