Julafton 2015

Gud vilken underbar, rolig och mysig julafton vi har haft. Jag blir alltid lika uppfylld av glädje under julen och inser varför jag älskar den så mycket. Jag försöker att inte låta juldeppigheten skölja över mig nu när julen är så gott som över men det är svårt. Jag får försöka titta tillbaka på gårdagen och bli glad över att jag fick ha en så bra dag istället för att vara ledsen att den är över. Nu tänkte jag i alla fall dela med mig av alla mysiga bilder vi tog och förhoppningsvis sprida lite holiday cheer.
 
Dagen började med att jag och min yngsta syster kollade på Musse Pigg och hans vänner önskar god jul eftersom vi vaknade tidigare än alla andra. Sen gick vi och hoppade på vår näst äldsta syster för att väcka henne haha. Efter det kom min äldsta syster och hennes familj så vi kunde äta frukost tillsammans allihopa. Det blev så klart tomtegröt.
 
 
Efter frukosten blev det strumpöppning. Vi fick lite smått och gott och alla fick ett brev där det stod att Mamma och Pappa skänkt pengar till olika välgörenhetsorganisationer i våra namn.
 
 
Efter frukosten fick jag, fast att det bröt mot traditionerna öppna två av mina julklappar eftersom de innehöll de vackra disneytallrikarna från fyrklövern. De skulle vi ju ha till middagen så jag kunde ju inte öppna dem vid kvällens julklappsöppning. 
 
 
Efter det hade vi bara mysig familjetid. Morfar kom över på lunch. Jag och min äldsta syster åt bakpotatis och resten åt korv med surkål. Sedan fick morfar öppna sina klappar och vi drack lite glögg och sjöng julsånger runt pianot. Det låter sjukt idylliskt haha.
 
 
 
Morfar med sina barnbarn
 
 
Morfar med Mammut och Papput.
 
 
 
Efter lunch tog vi lite fina foton framför granen och plockade fram den fina dukningen till kvällen. 
 
 
 
 
 Farmor blev förresten helt till sig av dukningen när hon kom. Hon sa att vi aldrig haft en ordentlig dukning innan haha.
 
 
 
 
Jag fick förresten den söta servetthållaren från fyrklövern i julklapp också!
 
 
 
När Morfar gått vidare var det dags för Kalle som avnjöts med min Veganska toddy. Min syster sade förresten att det var den bästa toddyn hon någonsin druckit.
 
 
Jag tycker Gina gjorde ett strålande jobb (det lilla jag såg av henne). Hon var både rolig och hade den rätta mysighetsfaktorn. Och hur snygg var hon inte?
 
Sedan kom farmor och Jón som vi inte sett på ett par månader eftersom de varit i Cypern. Vi bytte om för kvällen och förberedde oss för middagen. 
 
 
 
 
 
 
Sedan fick Maxi göra ett litet klädbbyte. En kan ju inte vänta sig att en baby ska vara spyfri en hel dag. 
 
 
Sedan var det dags för den efterlängtade middagen. 
 
 
 
 
 
Och efter det paketöppning.
 
 
 
 
Tillslut åt vi min veganska pumpa cheesecake som fick tummen upp av allihopa och vår kompis Micki, som firat jul med sin familj över gatan kom över.
 
 
Efter att farmor och Jón gått och Pappa fått åka till jobb för midnattsmässa spelade vi ett parti Trivial Pursuit vilket ingen av oss var speciellt bra på.
 
 
Och när även Micki gått hem och kvällen led mot sitt slut poppade jag lite pop corn och såg på Grinchen ännu en gång.
 
Allt som allt var det en perfekt julafton och jag önskar som vanligt att jag kunde spola tillbaka tiden. 
 
 
Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Haha vad har hänt med Yola på sista bilden? Tack för sammanfattningen Ante känns nu nästan som att jag var där! /Farn

Svar: Hahah oj märkte inte!
mykindofchristmas.blogg.se

#2 - - Anonym:

Hahaha tänkte också det.. Ser ut som om hon druckit lite mycket toddy 😉 /Nattak

Upp