R.I.P trillingnöt

It's the end of an era. Trillingnöten kommer inte finnas på någons julbord i år. Sivåda ni inte köper en ask illa kvickt och sparar den ända till dopparedan.  Jag ser att många är väldigt upprörda över denna förlust och även om min familj aldrig haft en Aladdinask att avnjuta på julafton kan jag säga att jag kommer sakna den när jag nästa gång presenteras med en ask av dessa julklassiker. Att de valde att stryka körsbärslikören chockar mig dock inte. Jag har alltid upplevt att det alltid är den sista pralinen kvar i lådan. Dens ersättare är dock lite mer av ett frågetecken. Jag har alltid tänkt att fläder är en sommarsmak men, men... smaken är som baken.
 
Tur att julen inte handlar om något så trivialt som chokladpraliner och att det finns så mycket godare saker att göda sig med på julafton. 
 
 
 
 
Julgott | aladdin, choklad, julafton, praliner | |
#1 - - josefine:

Jag är inte speciellt upprörd heller, är faktiskt glad över att körsbärslikören ska bort. Håller med om att den alltid är den sista kvar.. Bara pappa som äter den. Sen kan jag tycka att fläder (???) är en skum smak för något som brukar säljas mest vid jul.

Svar: Håller med. Det är mest ersättarna som är lite underliga. De kunde ju försökt med lite mer juliga smaker. Oh well...
mykindofchristmas.blogg.se

Upp