Min egna jullista

De underbara människor som faktiskt läser min blogg kan inte ha missat att jag älskar att svara på jullistor.Nu innan själva säsongen drar igång finns det ju inget bättre än att fundera över hur man firar jul och vad man älskar mest med högtiden. Därför tänkte jag nu ge mig på att skapa min alldeles egna jullista. Nu kör vi :D
 
1. Om du bara fick plocka fram ett julpynt denna julen, vad hade det varit?
Julgranen helt klart. Om inte den räknades hade jag nog valt julkrubban. Den är så fin och klassisk och har varit med i alla år.
 
2. Hade du helst haft pasta med köttfärssås till julmiddag eller firat jul utan Kalle Anka och julmusik?
Vet inte varför jag sätter mig själv i en så svår sits där jag måste fatta detta beslut haha. det hade nog fått bli en jul utan Kalle och musik för julkalkon är som crack för mig!
 
3. Brukar du ge tillbaka på något vis vid jul? (ex. skänka pengar till välgörenhet etc.)
Förra året gav jag pengar till en välgörenhet och jag försöker komma på nya sätt jag kan ge tillbaka detta året. Funderade på att eventuellt ge blod (fast det gör jag nog innan jul bara för att). Kom gärna med förslag om ni har några. Jag känner att nu när jag tjänar egna pengar är det inte mer än rätt att hjälpa dem i nöd när jag kan. Jag menar inte att alla måste donera högar med pengar men det är fint att hjälpa där man kan :)
 
4. Om du bara fick ge en julklapp till en person denna julen vem hade det varit?
Jag hade gett till den jag kunde komma på bäst present till. Den som jag känner hade uppskattat det jag gav mest. Den klapp jag kände var mest klockren i förhållande till personen helt enkelt.
 
5. Dricker du helst varm choklad med eller utan grädde?
Med! Och även mini marshmallows. Med lite kanel strösslat över toppen. Ooooopsie nu dreglar jag.
 
6. Har du någonsin byggt ett pepparkakshus?
När jag var liten köpte vi de färdiga kiten ett par gånger men kan inte minnas att vi någonsin lyckades med dem. Vad jag minns föll delarna sönder och det var en peparkakskatastrof. Förra året byggde jag dock ett själv from scratch för första gången och blev faktiskt väldigt nöjd.
 
 
7. Hur ser din julafton ut (i kort) från morgon till kväll?
Vi börjar dagen med att tidigt på morgonen öppna de paketen Tomten lämnat i våra julstrumpor ;). Det är vanligtvis lite småsaker som choklad, strumpor och liknande. Efter det äter vi frukost som alltid består av pappas hemlagade risgrynsgröt. När vi är klara med det så hänger vi bara och myser med julmusik och julgodis fram till lunch. Vanligtvis kommer morfar till oss då och äter korv med surkål (serbisk tradition). Efter det någon gång är det dags för Kalle Anka som avnjuts med ett glas äggtoddy. När Kalle är slut kommer farmor och hennes man Jón. Till middagen har vi alltid en underbar kalkon med potatisklyftor och sås m.m. och efter middagen läser pappa julevangeliet. Därefter är det dags för julklappsöppningen som är finalen på hela underbara dagen! 
 
8. Hade du helst aldrig mer fått lyssna på julmusik eller bara fått lyssna på en julsång under hela julen?
Den frågan svider....... Min första instinkt säger en jullåt men tänk så förstörd den man valde hade blivit! jaja jag får väl ta det ändå.
 
 

Där har ni den, min första jullista. Kommentera gärna nedan om ni svarar på den så jag kan ta mig en titt. Det hade gjort mig jätteglad!
 
 
 
 
 
 
Jullistor | |
#1 - - Annie:

Åh vad kul med en ny jullista! Den ska jag definitivt svara på framöver - även om du hade hemskt tufffa frågor haha!

Svar: Så kul ska hålla utkik ;)
mykindofchristmas.blogg.se

#2 - - Ammie:

Har svarat på din lista, kul med nya listor :)

Svar: Så kul att du gillade den! Gjorde mig glad att läsa dina svar :)
mykindofchristmas.blogg.se

Upp