Mysteriet på Greveholm

Om det är något jag längtar efter så är det att få sätta på denna fina julklassikern till kalender. Jag har hållt mig ovanligt länge med att se den i år. Och plannerar att spara den ända till 1 december eller åtminstone första advent. Den ger mig sjuka julkänslor även om storym i sig själv inte är den juligaste. Enligt mig finns det i alla fall ingen annan julkalender som kan mäta sig med denna. 
 
 
När jag och mina systrar lekte Mysteriet på Greveholm som små (de två äldsta, den yngsta var för liten för att vara med) fick de så klart välja vem de skulle "vara" först. Det blir ju lätt så med äldre syskon. De tog så klart dem bästa, Melitta och Dioda, medan jag velade fram och tillbaka mellan Lillan och Astrid innan jag tillslut fick bli Ivar... Jepp, Ivar.
 
Julkalendrar | |
#1 - - Marja - baka sockerfritt:

Min favvo är trolltider, älskar den!

Svar: Den har jag faktiskt aldrig sett. Skulle kanske göra det :)
mykindofchristmas.blogg.se

Upp