Den förtrollade julen

På grund av den ofantliga mängd regn under natten kunde jag inte ta mig till jobb imorse. Bilar bara 200 m hemifrån står till två tredjedelar under vatten vid en viadukt och räddnignstjänst är här. Vår trädgård är översvämmad och hela familjen är i princip fast i hemmet. Men en får ju göra det bästa av läget så jag bestämde mig för att tända ljus och skriva ett mysigt, juligt inlägg. 
 
I fredags såg jag en av filmerna på min lista av julfilmer jag ville se i år, nämligen Skönheten och Odjuret - Den förtrollade julen. Det var en väldigt mysig film och väldigt bra för att vara en uppföljare. Jag tycker tyvärr att de flesta uppföljare till disneyfilmer är mycket sämre illustrerade än föregångarna och på grund av det gillar jag inte att titta på dem. Däremot är ju denna en favorit från min barndom så det gjorde mig mycket nostalgisk att titta på den nu efter så många år. Tyvärr gick den bara att hitta på engelska så jag saknade de svenska rösterna framförallt i sångerna. Jag skulle dock rekommendera den till alla Disneyfantaster. 
 
 
 
Min favoritlåt i filmen
Julfilmer | |
Upp