Dålig julmusik?

Jag älskar verkligen julmusik. Inget kan få en i lika mycket stämning som de välbekanta tonerna från din barndoms jular och en jul utan julmusik hade verkligen inte varit den samma. Men finns det någon julmusik jag inte gillar? Ja tro det eller ej. Även på mina favoritjulskivor finns det en eller två låtar som jag alltid hoppar över eller älskar att hata medan de spelas. Här kommer jag lista mina tio "hatjulsånger" från minst till mest hatad.
Enjoy!
 
10. Happy Xmas (War Is Over)
Trots denna låtens positiva budskap är det något med den som verkligen går mig på nerverna. War may be over så låt mig njuta av det utan denna vidriga sång.
 
9. Hark The Herald Angels Sing
Snälla kan inte änglarna sluta sjunga på denna låten?
 
8. O Come, O Come Emmanuel
Åh kom, åh kom Emmanuel... Ingen kommentar.
 
7. Blue Christmas
Kom igen. Va inte deprimerad under årets mest underbara tid? 
 
6. Do They Know It's Christmas?
Jag firar helst jul utan en guilt trip tack.
 
5. Mer jul
Bra budskap men ack så dålig låt.
 
4. I Saw Mommy Kissing Santa Claus
Stackars barn är allt jag kan säga. Antingen tror han att mamman är otrogen eller så inser han att tomten inte finns. Vilket som så är det inte en speciellt god jul.
 
3. Run Rudolph Run
Denna sång kan vara stolt över att den faktiskt är så dålig att jag aldrig har lyssnat på hela! 
 
2. Last Christmas
Sorry, men det har gått ett år sedan du blev dumpad. Get over it buddy!
 
1. Feliz Navidad
Finns det ens en störigare sång i universum? Detta är inte bara världens sämsta julsång utan helt enkelt världens sämsta låt.
 
 
 
Finns det någon jullåt du hatar? Eller så älskar du kanske en eller flera av de jag har på min lista?
 
Julmusik | |
#1 - - Annie:

Haha det här var en riktigt rolig lista med en hel del poänger! Blue Xmas är ju HELT fel tex. Däremot ÄLSKAR jag personligen Mer Jul med alla välbekanta julljud i bakgrunden...men smaken är som baken..haha!

Svar: Haha glad att du gillade den! :D Allas smak är olika. Sen finns det till och med låtar som är så dåliga att de blir bra!
mykindofchristmas.blogg.se

#2 - - bina:

men last christmas!!!!!!! den är ju underbar!!! jättemysig!!

Svar: Haha ja de flesta tycker ju det!
mykindofchristmas.blogg.se

#3 - - Maries strålande jul:

Ja, den där versionen av Feliz Navidad var riktigt dålig! Första gången jag riktigt fastnade för den julsången var när jag hörde Magnus Carlsson sjunga den i något julprogram.

#4 - - Nilli:

Underbar lista!!! Ska kanske ta och göra min egen lista, fast i så fall skulle jag faktiskt vara tvungen att sno nr 1 och 2 för jag tycker EXAKT likadant! Last Christmas har jag typ lärt mig att leva med, men Feliz Navidad är verkligen HEMSK!

Svar: Det hade varit jätteroligt att läsa :)
mykindofchristmas.blogg.se

Upp